close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מהפך בבית בלי להזיז קירות

מערכת שורשכ אייר, תשעד20/05/2014

האם חייבים להפוך את הבית כדי לשפר את מראהו?

תגיות:
צבעים בהירים וריהוט מוגבה על רגליים יוצרים תחושת מרחב בחלל פינתי בעל תקרה נמוכה
צילום: יח"צ טמבור
הקונטציה הראשונה שעוברת לנו בראש כאשר אומרים את המילה שיפוץ, היא שבירת קירות, צביעה והרבה לכלוך ובלגן. בדיוק מהסיבה הזו, רבים נמנעים מלחדש ולשפץ את בתיהם, וחבל... שכן, כיום יש פתרונות רבים לעיצוב, ושינוי מראה החדר מן הקצה אל הקצה ללא צורך בפטישים או שבירה אפילו של קיר אחד.

תחום עיצוב הבית נע כיום על הגבול שבין האסתטי לבין הפרקטי. מצד אחד, הרצון הוא ליצור חלל נעים ומזמין לדרי הבית, ומצד שני גם כזה שיענה על צורכיהם הבסיסיים ביותר. כך למשל, בבית שיש בו הרבה ילדים יהיה צורך בהרבה יותר חלל אחסון כדי לשמור על הסדר בבית, בחדר שינה זוגי, תמיד כדאי שיהיה גם ארון גדול וזמין ובאמבטיה נרצה לשמור על עיצוב וניקיון לצד חומרים עמידים לחום ודטרגנטים וכולי.

להגביה את החדר בלי לשנות את התקרה
חדרים בעלי תקרה נמוכה היו סטנדרט בנייה נפוץ בעבר וממשיכים ללוות אותנו עוד היום שכן רבים עדיין גרים בבניינים ותיקים שכאלו. חדרים נמוכים סובלים משתי בעיות עיקריות- בעיה ראשונה היא תחושה דחוסה שיש בחדרים מעין אלו, ובעיה שניה היא ההטעייה האופטית שנוצרת בשל התקרה הנמוכה לפיה החדר קטן יותר. אופציה אחת לטיפול בבעיה, היא כאמור לבנות ולשפץ את התקרה מחדש. אופציה אחרת, פשוטה הרבה יותר וסביר להניח שגם יותר משתלמת, היא פשוט להשתמש בריהוט שהולך לגובה בשילוב עם צבעים בהירים שנצבעים במשיחות מברשת כלפי מעלה. הצבע הבהיר נותן תחושת מרחב והריהוט הגבוה מסייע להדגיש את מימד הגובה בחדר. ניתן לומר ככלל, שאם אתם גרים בדירה קטנה, מומלץ לצבוע דירות אלו בצבעים בהירים וליצור שימוש באפקטים קלילים ואלגנטיים בקירות מרכזיים.

להרחיב את החדר מבלי לשבור קירות
ומה לגבי חדרים קטנים? סטנדרט הבנייה העדכני כיום כולל דירות קטנות עם חדרים קטנים. רבים מעדיפים לשבור קירות וע"י כך להרחיב את החדר, אך למעשה שימוש בארגון נכון של החדר והעיצוב בו, יכולים ליצור תחושת מרחב זהה. כיצד עושים זאת? ראשית כל, מבחינת צבעים, רצוי לבחור בצבעים בהירים. צבעים בהירים כפי שאמרנו תורמים לתחושת המרחב הכללית בחדר. אם אתם לא רוצים מראה יותר מדי סניטרי, אפשר לבחור קיר אחד שיהיה קצת יותר כהה ועל גביו גם יהיה אפקט צבע כלשהו, רצוי מהאפקטים המעוגלים יותר שנותנים תחושה כאילו אותו קיר קרוב יותר לעומת האחרים. אלמנט נוסף לשיפור תחושת המרחב הוא השימוש במראות. אלו מכניסות אור רב יותר לחדר וההשתקפות של החדר דרך המראה יוצרת תחושה של חדר גדול יותר. ולבסוף, בכדי אכן לדאוג שאכן החדר יהיה מרווח יותר, מומלץ לזרוק את כל הרהיטים הכבדים והרחבים ולהחליפם ברהיטים מודרניים, קלילים וכאלו שאינם תופסים מקום רב. עדיף במקרה הזה להכניס רהיטי בד לחדר ולא רהיטי עץ שנותנים תחושה יותר "כבדה".

ולא לשכוח את התאורה
גם לתאורה יש אלמנט חשוב בתחושת המרחב בחדר וביצירת תחושה נעימה ומזמינה לחלל. בחדרים קטנים עדיף להשתמש בתאורה עילית שתתוקן על התקרה. בכדי לחזק את התאורה בחדר- שכן אור רך יוצר תחושת מרחב וחיות בחלל, רצוי להשתמש באלמנטים נוספים של תאורה דוגמת מנורות קטנות ומעוצבות על מדפים גבוהים, או מנורות עומדות גבוהות, קטנות ואלגנטיות. ככלל, עדיף להשתמש, בתאורה שהיא רכה ולא באורות לד או ניאון בוהקים ובהירים מדי. ולבסוף, תאורה טבעית היא גם מרכיב חשוב במרחב הקטן ולכן אם יש ביכולתכם להרחיב חלון קיים או לעצב אותו בצורת שמשה אחת גדולה במקום תריס (כפי שרואים בתמונה מעלה), הדבר יתרום רבות לחימום טבעי של החדר ולתחושה נעימה ויותר חמימה בו.

 

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה